FANDOM

Wspomnienia #2
Orzeszek
Wiesiek motocyklista.
Data premiery 27.12.2015
Długość 11:50
Poprzedni Wspomnienia #1
Następny Orędzie noworoczne
Wspomnienia #2 - piąty film z serii Apropo Defacto.

Opis Edytuj

Na początku Wiesiek mówi o papierze toaletowym, za którym w czasach PRL-u były długie kolejki. Każdy, kto miał większą ilość tego towaru czuł się bogaty. Wiesław opowiada o tym, jak gospodarz u którego pracował na polu miał mu do zaoferowania do podtarcia jedynie nieprzyjemny wiecheć słomy. Wspomina też milicjantów, którzy czasami rozdawali papier za darmo.

Później Wiesław mówi o Vistuli, która była wg niego najtańszą wódką za komuny. Opowiada o pewnym mężczyźnie, który po upiciu się Vistulą został zgwałcony analnie przez homoseksualistę. Wspomina jednak Vistulę jako dość niesmaczną.

Następnie opowiada o Krysztale - płynie do mycia szyb, który pił jego kolega z pracy. Ów często prosił Wieśka, aby kupił mu kilka butelek. Wiesiek ze wstydem chodził do sklepu i nabywał dla księgowego rzeczony środek czystości.

Wiesław wspomina Tadka, który prosił go o kupno denaturatu do celów spożywczych. Wiesiek niechętnie udawał się do sklepu i kupował denaturat ku zażenowaniu sprzedawczyni. Pewnego dnia został przez nią w końcu wygoniony ze sklepu, a Tadek i jego żona przestali go dręczyć.

Później Wiesław opowiada o kartkach. Wielogodzinne stanie w kolejce często szło na marne. Kartki na żywność niekiedy były przepustką do lepiej płatnej pracy. Raz Wiesław przekonał w ten sposób jedną osobę do zatrudnienia go.

W dalszej kolejności Wiesiek zakłada na głowę swój stary kask motocyklowy i opowiada o swoim zamiłowaniu do Komarów - popularnych za PRL-u motorynek. Często dokonywał tuningu swoich jednośladów i ścigał się nimi, zwracając na siebie uwagę pewnego uciążliwego milicjanta. Dziewczęta ze wsi bardzo chciały przejechać się Komarem, za co jednak musiały zapłacić w naturze.

Na koniec, w Apropo po faktach, Wiesław opowiada o swoim nieszczęśliwym wypadku podczas pracy w sadzie. Raz postanowił obciąć gałęzie na zlodowaciałym drzewie. Poślizgnął się i upadł na głowę, tracąc przytomność i prawie ocierając się o śmierć. Dostał amnezji. Od tamtego czasu słabiej widzi na prawe oko.

Cytaty Edytuj

  • Mało co się nie posrali za tym głupim papierem, nie?
  • A by cię kaczka kopła, no!
  • W naturze to nie... to nie są ziemniaki, czy tam mięso, czy tam coś.

WideoEdytuj

Apropo Defacto - Wspomnienia 211:50

Apropo Defacto - Wspomnienia 2

Więcej z Fandomu

Losowa wiki