FANDOM

Wspomnienia #1
Zdjęcia Wieśka.jpg
Wspomnień czar.
Data premiery 13.12.2015
Długość 12:59
Poprzedni Grzybobranie
Następny Wspomnienia #2
Wspomnienia #1 to czwarty odcinek Apropo Defacto.

Opis Edytuj

Wiesiek i Dawid jadą na rowerach przez wieś. Zatrzymują się na skrzyżowaniu, gdzie Wiesiek wskazuje błąd ortograficzny na tablicy z napisem Ostrzyca Proboszczowicka. W końcu dojeżdżają na miejsce, gdzie Wiesław zakłada swój trejdmarkowy kapelusz i zasiada pod altaną.

Wiesiek przegląda swoje stare zdjęcia rodzinne z czasów dzieciństwa. Wspomina swoją matulę oraz ojca. Dowiadujemy się, że swojego czasu mieszkał w Świeradowie-Zdroju, gdzie jego rodzina prowadziła sad.

Następnie Wiesław opowiada historię o Wernerze, donosicielu, który przysparzał mu wiele kłopotów podczas pracy w zakładzie. Pewnego dnia, kiedy ów się upił, Wiesiek wypróżnił się na niego. Zdziwiony Niemiec chodził po fabryce i zastanawiał się, jakim cudem nasrał między spodnie a kalesony.

Kiedy Wiesiek odchodził z pracy w zakładzie przyznał się Wernerowi, że incydent z kalesonami to jego sprawka. Przestrzegał Niemca, aby przestał donosić na kolegów z pracy, bo w końcu ktoś inny się na nim zemści. Wytykał konfidentowi jego zachowanie wobec pracowników fabryki.

Później Wiesiek wspomina pustki na sklepowych półkach i kartki na żywność. Opowiada o swoim członkostwie w "Solidarności", kiedy to pił z kolegami wódkę zamiast wykonywać polecone przez dyrektora zadania. Mówi też o bankiecie firmowym, na którym pijany przełożony oddał mocz na jedzenie, za co później Wiesiek go zbeształ.

W Apropo po faktach Wiesław mówi o swojej wizycie w Warszawie, gdzie był gwoździem programu na imprezie w jednym z barów. Odbył się pokaz filmów z jego udziałem, fani robili sobie z nim zdjęcia. Wiesiek poleca wszystkim odwiedzenie stolicy.

Cytaty Edytuj

  • Szpadel mnie przewracał jak szmatą.
  • To ja ci nasrałem między spodnie a kalesony, widzisz?!
  • Ja tam nie peniam, czy... czy tu pracowałem, czy tu, czy tam, czy siam...
  • Kazali nam malować drukarnię. No, idą zobaczyć nasze postępy. A nasze postępy były wiecie państwo, jakie? Cztery flaszki wódki, zakąska i my pijani.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Rower Wieśka został mu kupiony przez producenta Sadówki.

WideoEdytuj

Apropo Defacto - Wspomnienia 112:59

Apropo Defacto - Wspomnienia 1

Więcej z Fandomu

Losowa wiki