FANDOM

Wiesław Wszywka
Wiesław Wszywka
Imię i nazwisko Wiesław Wszywka
Data urodzenia 26.12.1955
Pierwszy odcinek Wielki test win

Wiesław Szczepan Wszywka (ur. 26 grudnia 1955) - polski degustator napojów alkoholowych, osobowość internetowa, vloger, komik, mykolog, okazjonalnie także aktor. Prowadzący programów Kopsnij Drina oraz Apropo Defacto.

KarieraEdytuj

PoczątkiEdytuj

Debiut aktorski Wieśka

Debiut aktorski Wieśka.

Nasz bohater pojawiał się w filmach Dawida jeszcze na długo przed premierą Kopsnij Drina, bo zadebiutował już w 2006 roku w teledysku Żuliku spod sklepiku. W wakacje 2013 roku pojawił się w filmie z wyciętymi scenami z teledysku do parodii piosenki Cheri Cheri Lady zespołu Modern Talking. Pół roku później, w styczniu 2014 roku, wystąpił w filmie Dawida parodiującym ekipę Abstrachuje.TV, gdzie zagrał jednego z żuli. Po jakimś czasie Rycąbel wpadł na pomysł sparodiowania innego youtubera, Tomka Kopyry, porównującego smak piwa z kilku browarów.

RozkwitEdytuj

Wiesiek stał się prawdziwym fenomenem na Youtube w kwietniu 2015 roku, kiedy na kanale naffnaff został opublikowany film Kopsnij Drina - Wielki test win. Starszy, prosty, szczery pan o wyglądzie typowego pijaczka spod sklepu szybko podbił serca internautów swoją autentycznością, zabawnymi powiedzonkami oraz sposobem oceniania trunków. Był to murowany przebój.

Wiesiek

Odkrywca Wieśka, Dawid Rycąbel, znany na YouTube jako NaffNaff, poszedł za ciosem i postanowił kontynuować współpracę z nową gwiazdą Internetu. Kolejne filmy z serii Kopsnij Drina powtórzyły sukces pierwszego materiału. W każdym odcinku Wiesław testował różnego rodzaju napoje wyskokowe, od tanich jaboli, przez kolorowe drinki, na samogonie kończąc.

Niespodziewana przerwa Edytuj

Niestety, wszystko co dobre, szybko się kończy. W lipcu 2015 roku NaffNaff opublikował na swoim kanale na YT film z informacją o zakończeniu kręcenia programu Kopsnij Drina. Wiadomość ta spotkała się z dużym rozczarowaniem fanów.

Od razu pojawiły się spekulacje na temat powodu takiej decyzji. Jedni uważali, że serię zakończono z powodu konfliktu z prawem (obowiązuje zakaz reklamowania wysokoprocentowych trunków), drudzy zaś, że producenci testowanych przez Wieśka napojów nie byli zadowoleni z pokazywania ich wyrobów publicznie bez zezwolenia. Jeszcze inni myśleli, że Wiesiek nie żyje (!).

Wielki powrótEdytuj

Wszywka

Przerwa w karierze znanego testera nie trwała jednak długo i już w październiku 2015 roku Wiesiek i Dawid wystartowali z nowym formatem pod wszystko mówiącym tytułem Apropo Defacto. Na twarzach wielbicieli gwiazdora ponownie pojawił się uśmiech, a kolejne filmy z Wszywką w roli głównej również cieszyły się sporą popularnością. Nie przeszkodził nawet fakt, że w nowym programie brakuje testowania jakichkolwiek drynów, z czego Wiesiek już wcześniej zasłynął.

W kwietniu 2016 roku Browar Brodacz wydał na rynek własną markę piwa Wieśka - Duży Volt.

Piękny gest widzów Edytuj

Jesienią 2016 roku okazało się, że Wiesiek ma poważnie uszkodzony staw biodrowy, przez co musiał chodzić o kulach. W związku z tym Dawid postanowił zorganizować zbiórkę pieniędzy potrzebnych na przeprowadzenie niezbędnego zabiegu endoprotezy, na który w postaci refundowanej Wiesiek musiałby czekać ponad 6 lat. Ku miłemu zaskoczeniu Wieśka i Dawida już pierwszego dnia po ogłoszeniu zbiórki fani wpłacili ponad 40000 zł. Ostatecznie zbiórka została zakończona na kwocie 88378 zł, wpłaconej przez 6205 darczyńców, co czyni ją najbardziej wspartym projektem crowdfundingowym w Polsce w 2016 roku.

Przed YouTubem...Edytuj

Wiesiek za młodu

Wiesiek za młodu.

Wiesiek urodził się w 1955 roku. Dzieciństwo spędził w rodzinnym Świeradowie-Zdroju, gdzie jego bliscy zajmowali się sadownictwem - posiadali 14 ha ziemi. W wieku siedmiu lat stracił ojca, który zginął w wypadku. Później przeprowadził się z rodziną do Jeleniej Góry. Sprzedawał odznaki w szkole.

Kiedy dorósł, zaczął imać się różnych zajęć. Pracował m.in. na budowie, w gospodarstwie rolnym przy młócce zboża i zakładzie produkcyjnym. Dorabiał także jako malarz pokojowy, a nawet handlował benzyną.

Kiedy na skąpej scenie politycznej PRL-u pojawiła się "Solidarność", postanowił do niej dołączyć. Zamiast wykonać powierzone przez szefa zlecenie pomalowania drukarni wolał jednak pobajdurzyć z kolegami przy wiadomym napoju, przez co został zwolniony. Robił w PGR i ZURB. Proponowano mu także wstąpienie do PZPR, jednak odmówił.

Po odbyciu kary w drogówce pracował w KGHM, a także fabryce klatek i Złotoryjskich Zakładach Obuwia, tzw. Filcach jako magazynier. W 1988 roku uległ poważnemu wypadkowi podczas pracy w sadzie, w wyniku którego był zmuszony przejść na rentę. Z czasem mu ją odebrano i pozostawał bez większych środków do życia do czasu aż poznał Dawida.

Życie prywatneEdytuj

Jak nietrudno się domyślić, jest amatorem niedrogich napojów alkoholowych, w które zaopatruje się w sklepie u Kołaczka lub u Hanki. Kiedyś lubił Marylę Rodowicz. Nie pali i nie chodzi do kościoła. Jest zagorzałym wielbicielem motocykli. Jego ulubiona piosenka to Jeszcze po kropelce...

Jest rozwiedziony. Ma dzieci - syna i córkę Beatę, a także wnuczka - Miłosza (ur. 2015).

GaleriaEdytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

YouTube / Facebook / Własna strona

Więcej z Fandomu

Losowa wiki